nummer tvåhundraåtta

kvällskaffe
trots rädslan för kvällsångest
men kommer den
kan jag bara somna
bara vänta tills imorgon
då kärleken anländer

brevet skrevs
det var några kvällar sedan
intresset för gammelsvenska
och ib-hatet föddes

harry martinssons 'nässlorna blomma' lästes ut
det var ikväll
någon sorg har inte infunnit sig
jag vet att 'vägen till klockrike' väntar
med tålamod

så kvällen ser ut som så
några korthistorier av murakami
hans ord har varit mig avlägsna
och efter den svenska
sockenhistorien
orginalspråk och orter jag väl känner till
vet jag inte hur jag
ska finna min väg tillbaka

min längtan äro
efter landsvägarna
mest av allt
bort från civilisationen

kvällskaffet spränger i mig
värmen fyller händerna
ska låta kvällsluft
komma in
slå mig ned
någonstans i kojan
och läsa

1 kommentar:

  1. du skriver väldigt fint. det är rätt random att jag kommenterar för jag känner dig inte alls, och det är ännu mer random att jag faktiskt såg dig idag (jag är kompis med Evelina och var med henne och två till på Domus). öh. fast Kristianstad är ju inte särskilt stort, så det vore väl ännu konstigare om vi inte hade någon koppling alls.
    jag ska sluta babbla nu. hej.

    SvaraRadera

Bloggarkiv