nummer femtiosju

franska flyger runt i huvudet. allting i mitt huvud flyger. det stannar, kan inte komma i genom skallbenet. men flyger. irrar runt. hittar inte hem. en del är 'på väg', lagda så. men andra, andra vill bara hem. ha ett hem. höra hemma någonstans, var som helst. när de försöker slå sig till ro, bädda ner sig i hjärnan, påverka nerverna med sitt bäddande, packar upp, försöker ställa allt till rätta, sjasas de iväg av andra. antingen de som vill ta deras plats och slå sig ned, eller de som gör sin väg förbi och inte tänker snedda, nej de ska gå på gå på. 

sedan lunchrasten, när jag hittade tystheten. satt vid elementet, kollade ut på alla i deras liv. frös. läste om hur mannen jag inte vet namnet på 'ran a bath, and sank in' har jag tänkt bada. först måste jag frysa. frysa. ta av mig den randiga strumpan, och den grå. göra i ordning musik. then I'll sink in, lay there for as long as I can. before I get too warm and almost panic,  then I'll dry and continue the music upstairs, decorate the walls with photos. men det får vänta till inatt, någon gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv