Från biblioteket vill jag ha glatt runt, vandrar runt en timme, får mörkt, -124, vandrar runt tjugo minuter minns inte men går nog in på ett ställe innan jag går hem, lyssnar jag på Mending of the Gown och tänker fint när jag handlar tappar jag ICA-kortet förvirrat och vänder inte tillbaks för att leta, går hem och packar in spelar gitarr, på grusvägen ser jag dig komma mot mig och blir glad och varm trots att det sker i tankarna och stigen just då endast i minnet känner dina fotsteg och jag din hållning och anar ditt leende, hemma distraheras sjunger generat tänker generat och doftar apelsin, jag hör fragment med fasaden framför samtidigt som jag tänker på hus utan fasader som en liknelse till mig i blicken, liknar nu mycket vid annat och fokus är borta fragment har blivit helhet och kylan förgör inte glädjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv