you reached for the secret too soon

att sitta i bilen med högsta volym och skrika ut wish you were here med sin pappa. och ta hela den musikaliska resan shine on you crazy diamond, bara enstaka växlade ord och annars bara leende. rusande fram i regn och omvända himlavulkaner. rusande fram med den växande längtan att aldrig komma fram. jag åker bil så sällan att jag alltid tänker igenom livet, på hur det vore om det försvann och blir ledsen med en känsla av acceptans. förbi mitt favoritbilåkarställe, fortfarande fyllt av hästar och märkliga hinder. det var min drömplats att äga när jag var liten.
att finna lugn i bilar och tåg är att finna ett lugn du vill stanna i, du tror för alltid, men det brukar ha lagt sig när du väl är framme vid målet. vill alltid komma fram, förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv