akademibokhandeln

köpte tre skrivböcker för 129. jag kan måttet utantill: 16x21, svarta med smala ränder. de sexton sista bladen är avtagbara, nu kommer boken inte gå sönder då jag lånar ut papper. och en ficka, ja, en ficka längst bak för småpapper -anteckningar och idéer. jag är glad. i ungefär trettio minuter stod jag där och valde, vägde böckerna, tog upp en låtsaspenna och låtsasskrev. den finaste var för tjock, kliade lite i handen. bad personalen att få öppna och provkänna på en paket, förgäves. de var också fina, mörkröda som ett pass. men för små. uppmärksammade prisen, lite för dyra en del. stod där länge, flyttade fram och tillbaka längs hyllan. två personer kom och gick. den andra var fortfarande kvar då jag log, tog med mig paketet med tre identiska böcker och styrde stegen mot kassan. invigd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv