nummer tvåhundratrettiofyra

öppnade lådan
med doften av hemligheter
maskinskrivna ord
konstigt upplagda
fyllda av min gamla ångest

en konstig berättelse
om en prostituerad kvinna
som kastade sig ut,
eller var det hennes flickvän?
och
slut

stearin och små hål
av rökelse

och den lilla lilla lappen med texten:
"man känner sig smutsig av ordet: suicidbedömning"
(den gjordes aldrig)

och jag förstår inte allt,
för jag har glömt när det skrevs
att det skrevs
"avhuggna huvuden
ångestfyllda skri

oberörda människor
naiva blinda

HOW CAN WE MAKE THEM CARE?

de känner ingenting
de snackar nog om sig själva"

och nu går det upp för mig att det handlade
om slakterier
aha

"andas
hjärtat pumpar
luft in koldioxid ut
ändå kan jag inte andas
ändå kvävs jag

frysa
blodkärl dras ihop
håren reser sig
ändå hålls inte värmen
ändå skakar jag

tänka
oförklarligt
okapabel att tänka
mina tankar
say things I don't mean
do things that ain't me"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv