nummer tvåhundratjugotvå (222)

jag hade velat lägga in det här inlägget 22.22 ikväll
men jag vill rusta av mig lite ord
huvudet värker
mamma har gett mig hortons
jag känner det på mig

och jag orkar inte vara arg
eller trött
och jag ska på en intervju nu
låtsas att jag är så djävla målinriktad
ljuga om de stora
planerna jag har för mig själv

för hur ska jag komma in på ib om jag förklarar att jag inte
vill vara en del av samhället?
men jag ska inte gå ib
nej nej

gymnasiet är inte obligatoriskt
äh som jag tänkt på det

skolan vilken skola som helst ger mig äckel i kroppen
och jag vill bara ligga i sängen och kramas med dig tills världen försvinner
och bara vi existerar kvar

4 kommentarer:

  1. åh, du kommer in på ib ändå.
    på min intervju satt jag och sa att jag var sämst i världen på att ta ansvar och att jag tyckte att skolan till största del bara var slöseri med tid. och de tog in mig ändå.

    SvaraRadera
  2. nej, jag kom in men jag valde media istället av någon anledning som jag varken minns eller förstår.
    gissade lite det, du lät inte jättepositiv. varför går du på intervjun då?

    att kramas istället för att gå i skolan låter för övrigt som en mycket bättre sysselsättning.

    SvaraRadera
  3. att gå på IB-intervju fast man egentligen inte tänker gå det är coolt. läs: jag gjorde det.
    ursäkta om jag var läskig som spontanhälsade på dig/visste vem du var förresten, haha.

    SvaraRadera
  4. tur att jag hittade dig,
    där på agardh.
    så långt ifrån min egna värld.
    glad att jag hamnade
    i samma klass,
    som dig.
    från en annan värld.
    kram.

    SvaraRadera

Bloggarkiv