nummer hundraåttiofem

känslan man får av you will you will
eller hela lifted

den känslan är jag
fylld av

oviljan
som jag inte riktigt vet var jag ska lägga
och egentligen

vet jag inte ens varför den är här
den promenaden
som igår fick mig att tänka på där

får mig alltid på fel humör
någonting dyker upp
grubbel grubbel.

en stark lust av att lyssna på lifted
bara kom över mig
och känslan lägger sig tillrätta
bäddar ner sig
i mina känslotrådar

spinner

som var söndag
tänker jag nu
'kaffet'

säkerligen koffeinet
som rusar runt

för känslan,
du hör inte hemma här

inte längre

förr
då var du vardag

ditt hem var i mig då
röda hav och salt vatten

rann ur mig då

men lyckan bor i mig nu
så sjas iväg med dig

fast jag sjasar ju inte
jag lyssnar ju på lifted

snart ringer du
och då kommer känslan rinna av mig
som vatten på varelserna i kanalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv