nummer nittiofyra

malmö symboliserar kärlek för mig nu för tiden. längtar till det blir mer regel än undantag att befinna sig där. 

allting i mig
känns mäktigt
gör ont
men så långt ifrån ont ändå
läser tills ögonen 
värker
blir suddiga
ljuset avtar mer och mer
förflytta sig till 
elljuset

somna kvart över ett
vakna svettig kvart över tre
pm
tjockt inuti huvudet
somnade efter godnattsaga
henry miller
löksmak i halsen

fara hem till pappa
fara mot far
läsa trettio sidor
yuki har stannat på hawaii
hon blev min favorit,
murakamis märkliga tjejer tilltalar mig alltid
nu är hon borta från
huvudperspektivet


spiritualized ljuva toner ljuva instrument ljuva röst ljuva ljuva kärlek längtan åh
hörs bredvid mig runt mig i mig
ingenting beskriver mig mer just nu
än känslan
du får av spiritualized

skjutsa iväg mig till malmö nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv