trettionio

morgonkaffet. nyheterna. efter ett tag, vaknat på rätt sida om medvetandet. svart som silver, så få. laleh spelas. tänker på att hon inte har någon aning om att hon befinner sig i mitt vardagsrum. där jag snart ska avnjuta ännu en kopp kaffe. sticka. försöka få en lugn morgon. utan stressen om att vi snart ska iväg. iväg till himmelriket, ja visst. men jag trivs så bra här just nu. ja, mitt rum luktar sött. det ska snart klä av sig från alla kläder, de har täckt rummet med sin amanda-doft, samhälle-smuts. de har levt. nya liv, efter en vända i tvättstugan. återvänder redo för nya äventyr. minnet utsuddat. kyligt här hemma. långkalsonger, randiga. linnet som mest smiter åt, tvättats i mer värme än det tål. kofta vars sticksätt jag inte kan komma på, som resår blandat med mosstickning. gåshud. prickar över hela kroppen. med träd av hår. mhm. kollade på mina händer imorse, när jag fortfarande var nyvaken. när allting var suddigt och otydligt framför ögonen. på fingrarna. tyckte de var mycket vitare än vad de är nu, vardagens smuts har inte kommit till dem än, det är inte möjligt. några fläckar kinesiskt bläck. den finaste meningen på franska, vars innebörd jag fortfarande inte förstår. snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv