nummer sjuttiotre

att somna med en oro så stark att jag skruvade mig i timmar och åh.
att vakna till det finaste meddelandet, allt obehag som bortblåst
och jag tycker om dig så himla mycket.
fortfarande yrvaken och med tron att jag försovit mig, blev jag kvar några minuter till och njöt av dina ord. morgonen kommer bestå av gandhi-film på en hård bänk, lutandes mot väggen och en hård kant som skär in i ryggraden. precis ett sådant tillfälle jag blir så irriterad på min skola, jag skulle vilja ha med mig en termos kaffe. eller te. sitter med en stor kopp rooiboste, iskalla händer och trötthet. och en stor dos lycka. nu ska jag ta dagens dos av fluoxetin, lite spirulina och vitaminer. buhu. och lyssna på Shut up I'm dreaming of places where lovers have wings. speciellt 'if I fall into the drink I'll say your name before I sink' förresten har det blivit omöjligt för mig att kolla på tv, inte ens nyheterna går an. och vi har ingen tidning hos mamma. vet inte hur jag ska hålla mig uppdaterad längre. twin peaks twin peaks om kvällarna. det klarar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv